2020 yılı sağlık sektöründe önemli değişimlere sahne oldu. Çoğumuz evlerimize hapsolmuşken, sağlık tesisleri artan hasta taleplerini karşılamak ve onlara uzaktan bakım ve sanal tedavilerle yardımcı olmak için mücadele ediyordu. Sağlık sektörü COVID-19 hastalarının sayısıyla boğuldu ve malzeme, alan ve personel konusunda büyük kısıtlamalar yarattı. Bu durum, sektörün yalnızca böyle bir krizle başa çıkmak için değil, aynı zamanda normal koşullar altında bile mümkün olan en iyi sağlık sonuçlarını sağlamak için ihtiyaç duyduğu araçlara sahip olup olmadığı konusunda iç gözlem yapmasına neden oldu.
Pandeminin de gösterdiği gibi, doktorların, sağlık görevlilerinin ve diğer sağlık hizmeti sağlayıcılarının yerini hiçbir şey tutamaz. Ancak teknoloji, özellikle de sağlık hizmetlerinde Diyaloğa Dayalı Yapay Zeka, çabalarını ve enerjilerini daha etkili bir şekilde odaklamalarını sağlamada ve çalışmalarının etkisini artırmada önemli bir tamamlayıcı rol oynayabilir.
Günümüzde hastalar bilgiye, kişiselleştirilmiş bakıma ve diğer tıbbi olanaklara hızlı erişim sunan bir platforma ihtiyaç duyuyor. Diyaloğa dayalı yapay zeka destekli sohbet robotları, sağlık sektöründe devrim yaratma gücüne sahip çözümlerden biridir.
Accenture’a göre, sağlık hizmetlerinde yapay zeka, 2026 yılına kadar ABD sağlık ekonomisine yıllık 150 milyar dolar tasarruf sağlayabilir. Sağlık hizmetlerine yönelik Diyaloğa Dayalı Yapay Zeka, insan faaliyetlerini ve yeteneklerini artırarak sağlık hizmetlerinin kalitesi, erişilebilirliği ve maliyetlerinde muazzam iyileştirmeler sağlayabilir. Bu nedenle Accenture, sağlık hizmetlerinde yapay zeka teknolojisi pazarının 2014 yılında 600 milyon dolardan 2021 yılına kadar 6,6 milyar doların üzerine çıkmasını bekliyor.
Sağlık Hizmetlerinde Diyaloğa Dayalı Yapay Zeka için hazırlanan bu e-kitapta, Diyaloğa Dayalı Yapay Zeka’nın sağlık sektöründe neden bu kadar heyecan verici yeni bir gelişme olduğunu keşfediyoruz.
- Sağlık hizmetlerinde yapay zekanın temel büyüme faktörleri nelerdir?
- Diyaloğa Dayalı Yapay Zeka sağlık hizmetlerinin kalitesini nasıl değiştiriyor?
- Sağlık sektöründe Diyaloğa Dayalı Yapay Zekanın faydaları nelerdir?
- En popüler kullanım alanları nelerdir?
Chatbotlar ve Sanal Asistanlar ile Sağlık Hizmetlerinde Diyaloğa Dayalı Yapay Zeka
Tıp alanında Diyaloğa Dayalı Yapay Zeka, tüketiciler, sağlayıcılar, yöneticiler, pazarlamacılar ve daha fazlası dahil olmak üzere sağlık hizmetleri değer zincirindeki herkes için potansiyel faydalar sağlayarak çok ihtiyaç duyulan dijital dönüşümü gerçekleştirmeye yardımcı oluyor. Kullanıcıların sağlık hizmeti sağlayıcılarıyla ses veya metin tabanlı sohbet robotları ve sanal asistanlar aracılığıyla etkileşime girmesini sağlayan Diyaloğa Dayalı Yapay Zeka teknolojisi, birçok farklı süreci kolaylaştırmaya ve otomatikleştirmeye yardımcı oluyor.
Basit bir ifadeyle, Diyaloğa Dayalı Yapay Zeka, kullanıcı etkileşimlerini otomatikleştirmek için Doğal Dil İşleme (NLP), ses teknolojisi ve makine öğrenimi gibi benzer yapay zeka tekniklerini kullanan sohbet robotları ve sanal asistanlar gibi çözümleri ifade eder. Bu araçlar, insan konuşmasını (veya metni) analiz etmek, niyetlerini ve anlamlarını anlamak ve uygun yanıtlar üretmek için basit kural tabanlı yanıtların ötesine geçer. Bu nedenle “diyaloğa dayalı”, kullanıcılar için tamamen doğal, insana benzer ve rahat hissettiren konuşmalar yapmak anlamına gelir.
Sağlık hizmetlerinde yapay zeka, insanı algılayabilen ve anlayabilen araçları ve makineleri kapsar Girdiler, bu girdilere ve bağlamlarına göre hareket eder ve hatta zaman içinde öğrenerek gelişir. hissetme, anlama ve çalıştırma yetenekleri. Dahası, eski yapay zeka algoritmaları ve araçlarının aksine Sadece insan faaliyetlerini tamamlayan ve bağımsız olarak çalışamayan Diyaloğa Dayalı Yapay Zeka araçlar, insan faaliyetlerini artırmak için bağımsız olarak çalışabilir.
Sohbet robotları gibi Diyaloğa Dayalı Yapay Zeka araçlarının gerçekten faydalı olabilmesi için aşağıdaki niteliklere sahip olması gerekir:
- Bilgili: Sohbet robotu doğru bilgiyi almalı ve sunmalıdır Kullanıcıya erişilebilir.
- Empatik: Diyaloğa dayalı sohbet robotları kullanıcının sorgusunu ve bunun altında yatan nedenleri anlamalıdır. En az güçlük veya bekleme süresiyle doğru çözümleri sunmak için niyet ve bağlam.
- İlgi Çekici: Robotik, aşırı gerçekçi konuşmalar sağlık hizmetlerinde kesinlikle hayır. Bunun yerine chatbot kullanıcılarla sıcak, insani bir şekilde konuşmalı ve onlara kendilerini önemli ve özenli.
Hastane Hizmetleri Whatsapp Chatbotu Nasıl Çalışır
Sağlık hizmetleri sohbet robotu, özellikle sağlık hizmetleri ortamında çalışmak üzere tasarlanmış bir sohbet robotudur. NLP de dahil olmak üzere makine öğrenimi algoritmalarının kuralları üzerinde çalışır. Etkileşimleri gerçekleştirmenin yanı sıra, çözüm sağlama, e-posta gönderme, pazarlama, potansiyel müşteri oluşturma, sonuç analizi vb. gibi tekrarlayan görevleri de yerine getirir.
Bir sağlık sohbet robotu, reklam panoları, posterler, broşürler, basılı reklamlar vb. gibi fiziksel yüzeylere yerleştirilen bir QR kodu ile başlatılır. Chatbot ayrıca web sitelerine veya uygulamalara veya markanın herhangi bir dijital yüzeyine yerleştirilen bağlantılar veya widget’lar tarafından da başlatılabilir. Chatbot bağlantısı müşterilere SMS ve WhatsApp gibi mesajlaşma kanalları aracılığıyla da gönderilebilir.
Sohbet robotu iş akışı, QR kodu tarandığında, bağlantı tıklandığında veya biri web sitesini ziyaret ettiğinde tetiklenecek şekilde tasarlanmıştır. Sohbet robotu, ziyaretçiyi bir selamlama ile karşılar ve standart bir menü görüntüler. Bir menü seçeneği seçildikten sonra, kullanıcılardan bilgi toplamak ve uygun bir yanıt vermek için bir iş akışı tetiklenir. Toplanan bilgiler CRM, müşteri desteği, satış vb. gibi farklı entegre sistemlere aktarılır. Sohbet robotu ayrıca müdahale gerektiren önemli sorguları ele almaları için insan temsilcilerini bilgilendirir. Kullanıcıya daha sonra sohbeti yeniden başlatması için veya sorgunun çözümüyle birlikte bir SMS de gönderilir.
Artık hastalarınızın, bir temsilcinin sorularını incelemesi için saatlerce uzun bir kuyrukta beklemesine gerek yok; bir sağlık hizmeti chatbotu onlara cevap verebilir ve anında doğru bilgi sağlayabilir. Dahası, OpenMarket tarafından yapılan bir araştırmaya göre, Y kuşağının %75’i aramak yerine mesajlaşmayı tercih ediyor. Bu nedenle, chatbotlar günümüzün gereksinimlerine mükemmel bir şekilde uymaktadır.
Sağlıkta Diyaloğa Dayalı Yapay Zekanın Mevcut Durumu
Sağlık hizmeti firmaları, hastalara hastaneleri ziyaret etmelerine gerek kalmadan doğru ve güncel bilgiler sağlamak için Diyaloğa Dayalı Yapay Zekadan yararlanmaya başladılar bile. Sağlık hizmeti sohbet robotları artık sağlık hizmetlerinde belirli sorunları karşılamak için kullanılıyor. Örneğin, Northwell Health’in chatbot’u kolonoskopilere gelmeyen hastaların sayısını azaltmaya yardımcı oluyor. Sohbet robotu, bu muayeneyle ilgili endişeleri veya yanlış anlamaları gidererek ve gerekli tüm bilgileri e-postalar ve metinler aracılığıyla sağlayarak hastalara yardımcı oluyor.
Grace gibi chatbotlar, sorgular ve etkileşimler yoluyla sağlık hizmetleri önerilerinin doğruluğunu artırmıştır. Kullanıcılar bir chatbot’a semptomlarını bildirerek, saniyeler içinde sonraki adımlar için uygun öneriler alabilir ve süreci hızlandırabilir. Bazı durumlarda chatbotlar, kullanıcıların randevularını planlamalarına yardımcı olarak, kullanıcı tıbbi kayıtlarını istenen tesise aktararak, beklenen maliyetler ve ek ödemeler hakkında içgörüler sağlayarak ve daha fazlasını yaparak sonraki adımlara yardımcı olabilir.
Benzer şekilde, büyük bir ilaç devinin sohbet robotu, hastalık yönetiminin bir parçası olarak hastalara sağlıkla ilgili endişelerinde yardımcı oluyor. Sohbet robotu diyabet, hipertansiyon ve tüberküloz gibi hastalıklar konusunda hastaları eğitiyor ve onlarla etkileşime giriyor.
Ayrıca, COVID-19 pandemisi, aksi takdirde pandemi sırasında gerçekleşen benimseme düzeyine ulaşması yıllar alabilecek olan sanal sağlık hizmetlerini hızlandırdı.
Pandemi sırasında, klinik deneyler kesintiye uğradığında ve hastalar tedavilerine devam edip etmeme ve nasıl devam edecekleri konusunda zor seçimlerle karşı karşıya kaldıklarında, bakımlarını sürdürmek için teknolojileri kullanmayı öğrendiler.
Sanal araçlar, hastaların evde kendi tedavilerini uygulayabilmeleri için iletişim ve rehberlik sağlayan temel yaşam hatları haline geldi. Sağlık hizmeti sağlayıcıları, mesajlaşma uygulamaları (WhatsApp, SMS) ve sohbet robotları gibi araçları kullanarak öncelikle hasta deneyimini sürdürmeyi ve hatta iyileştirmeyi başardılar ve hastaların kişiselleştirilmiş etkileşimlere sahip olmalarını ve bakımlarını evlerinden kendi rahatlıklarına göre yönetmelerini ve izlemelerini sağladılar. Hastaların neredeyse yarısı artık sağlık hizmeti sağlayıcılarının ofisine gitmek yerine evde tedavi gördüklerini bildirdi.